dijous, 28 d’abril del 2016

50 anys de l'Escola d'Hostaleria





Presentació del llibre Atenció, cuina! Continuem el viatge.
Diari de Girona, 15 d'abril de 2016. Fotografia ACN.



A mitjans d’abril vaig llegir que l’Escola d’Hostaleria de Girona celebrava 50 anys i que per això s’havia publicat un llibre amb el padrinatge (?) dels germans Roca, a cura del periodista Salvador Garcia Arbós, a. Gadafi, que s’autoanomena foodie i que suposo speechwritter del ram.

Com a antic alumne, em feia gràcia tenir el llibre de record. El dilluns dia 18 vaig anar a les nou del matí a l’Escola amb la intenció d’obtenir-ne un exemplar, però unes secretàries em varen dir que no podia ser, que el llibre es regalaria als assistents al sopar commemoratiu. Els vaig dir que jo no estava per sopars, que el llibre ja s’havia presentat en societat i que el volia comprar i res més. No hi va haver manera. Això sí, es van apuntar les meves dades amb la vaga promesa de «dir-me alguna cosa» més endavant. I ara, la veritat sigui dita, tant m’és. El «protocol» m’ha fet passar les ganes, encara més quan he vist les fotografies del sopar al Diari de Girona. Hi apareix una bona representació de la caspa provinciana, amb el president Puigdi rodejat de fans delerosos de selfies.

Dubto que els artífexs de Temporada Alta i Joc de Trons passessin per taquilla. Per a tots aquests la profecia de Francesc Pujols és un fet quotidià: ho tenen tot pagat.

La glamurositat de l’esdeveniment va impedir que el senyor Vicent Andreu fos convidat a pujar a l’escenari: ell, que va ser qui va obrir la porta de l’Escola el 8 de novembre de 1965 i que ha format centenars de professionals. Quina canallada! Quina Gironeta més guapeta, tonteta i merdeta!



Celebració del 50è aniversari de l'Escola d'Hostaleria. Les autoritats ocupen el cadafal.
De qui se'n riuen? Fotografia de Marc Martí / Diari de Girona / Multimèdia.


El president Puigdemont tocant l'harmònica. Sopar del 50è aniversari de l'Escola.
Diari de Girona, 22 d'abril de 2016. Fotografia de Marc Martí.